Thursday, January 19, 2012

..:: aKu pErLu BeRuBaH ::..

assalamualaikum....


sejak kebelakangan ni, terlalu banyak pertengkaran berlaku diantara aku dan dia... puncanya entahlah.. payah hendak aku jelaskan.. bak kata pepatah, diluah mati mak, ditelah mati bapak... kadang-kadang aku nilai diri ku sendiri.. dimana silapnya..? adakah aku yang bersalah.. adakah aku sahaja yang selalu buat silap...? entahlah... puas aku renungkan diriku sendiri..


adakah aku terlalu kasar..? atau terlalu mudah marah..? mungkin ada benarnya.... namun, kadang kala aku tidak dapat mengawal amarah ku ini... entah kenapa... seperti marah ku dicari-cari ketik itu... aku sayangkan dia.. sepenuh jiwa dan raga aku... tanpanya, dunia ku sepi... dia yang selalu buat aku ketawa.. tersenyum... mewarnai hari-hari ku... menceriakan hidupku... tiada gantinya dia dengan yang lain... AKU SAYANGKAN DIA..


entahlah..

mungkin ada betulnya ape yang dia katakan... aku perlu berubah... kadang-kadang aku terfikir... sejak bila aku jadi begini..? kemana hilangnya aku yang dulu..? apa puncanya..? siapa yang boleh memberikan jawapan kepada semua persoalanku ini...? namunpun begitu... tuhan itu maha mengasihi... ya allah... tenangkan jiwa ku ini... semoga aku tabah untuk melalui hari-hari yang mendatang... amin...

No comments: