Tuesday, July 10, 2007

..:: mengapa perlu ungkit cerita lama..? ..::..

assalamualaikum....
cerita kali ni betul-betul buat saya marah dan geram.. kisah sorang teman yang tetiba mengungkit ceita lama.. entah kenapalah... kadng-kadang terasa ingin sekali sekiranya saya mempunyai kuasa ajaib.. ingin saja padamkan cerita lama yang menyakitkan hati...
puncanya dia mendengar cakap-cakap orang... dan kebetulan orang tu bertanya pada tuan punya badan... sedih sangat bila kenangkan...
nak dimarah... kawn lama... bila tak bersuara.. inilah jadinya... saya jumpa teman lama saya hari tu dan bercerita segalanya pada dia... hm.. macam biasa... siapa yang suka bila cerita lama diungkit semula... cerita yang setahun setengah lepas... bak kata orang.. cerita dah basi... alasan yang diberikan.. sebab orang tu yang usik dia dulu...
haiiii.... entahlah.... mungkin fikirannya masih lagi belum matang... cepat sangat melatah...
bila saya fikir balik... mungkin silap saya jugak... kalau saya hurai kan segalanya dalam AGM 2006 yang lepas.. tentu benda ni tak akan timbul lagi... walau apapun, saya juga memikirkan baik dan buruknya bila saya membukan pekung didada... pendek kata.. semua akan terkena dan keadaan lepas itu akan menjadi bertambah buruk...
apa yang dapat saya lakukan... memaafkan semua orang yang berada disekeliling saya.. walaupun apa yang pernah terjadi diantara kami cukup menyakitkan dan menyedihkan..... bagi yang mengenali diri ini... tentu saja tahu... duka disebalik senyuman yang terukir.. lebih sakit ditanggung sebenarnya...
peace...

No comments: