Thursday, December 15, 2011

..aPe pUn, AkU ReDhA ::..

assalamualaikum....

sepanjang hujung minggu lepas dan sehinggalah minggu ini.. semuanya rasakan bagai tak ingin dikenang lagi.... akukah yang bersalah dalam semua perkara yang terjadi..? tiba-tiba dia datang untuk bertanyakan padaku adakah aku mempunyai perasaan tidak puas hati dengan dia?

akhirnya, terucaplah kesemua perasaan yang aku dan dia rasakan selama ini... katanya aku banyak berubah.. berubah kah aku...? akukah yangberubah...? entahlah... dimanakah silap semua ni...? aku tak mengetahuinya.. jujur aku katakan.. aku lelah... terguris dan terluka dengan semua kata-kata yang dilemparkan pada ku... akhirnya... semua kesalahan dilemparkan kepada ku walaupun mulutnya menuturkan bukan hendak menyalahkan semuanya pada ku...

ape yang aku nilai.. semuanya adalah disebabkan terlalu menyimpan perasaan yang tidak puas hati terhadap ku... lama kelamaan, inilah jadinya... bagi ku, yang sudah tu sudahlah.. aku tidak mahu memikirkannya lagi... tetapi dia tidak... dia bukan seperti aku... dan aku juga bukan seperti dirinya...

aku adalah aku... aku kenal diriku siapa dan bagaimana aku membawa diri ku ini... hanya orang-orang tertentu yang betul-betul mengenali diriku sahaja yang memahami siapa aku yang sebenarnya... entahlah... entahlah... itu sahaja yang dapat aku katakan... puas sudah aku mengingat kembali.. dimana silap ku... bila aku berubah..? penat.. tersangat penah menahan perasaan ini...

sehingga ke hari ini, aku masih dipersalahkan.. walaupun bukan aku yang mengutarakan perkara itu, nama ku tetap dibabitkan... aku jugak disalahkan... ya allah... hina sangatkah diri ku..? buruk sangat kah aku...? KAU saja yang mengetahui semuanya tuhanku... aku serahkan semuanya pada-Mu.... kau tunjukanlah kebenaranya.... walau ape pun.. aku redha...

No comments: