Friday, September 01, 2006

..:: kenapa ada yang tak pernah tahu nak bersyukur..?? ::..

hmm... ari rabu ari tu... saya keluar dengan kawan baik saya... malam merdeka lah katakan.... kite orang jalan-jalan dan singgah makan dekat ampangan... saya.. dengan teman lelaki saya dan kawan saya seorang... balik tu.. saya hantarlah kawan saya tu sampai rumah... kebetulan, kawan saya tu sebenarnya adik angkat kepada teman lelaki saya... lepas tu teman lelaki saya terus hantar saya balik...

masa kite orang makan tu... teman lelaki kawan saya call dia... saya tak lah dengar sangat apa yang dibualkan... cuma yang saya dengar dia hanya bertanya sekarang kawan saya tu kat mana...?? so... bila dah sampai rumah, kawan saya tadi sms lah teman lelaki dia tu... tanya.. tak kuar ke esok..?? sambut merdeka.... entah apalah sebabnya... teman lelaki kawan saya tu mengeluarkan kata-kata yang kurang baik dan terlalu kasar bagi saya... kawan saya tu pun sms lah kat saya ceritakan apa yang berlaku... saya cukup terkejut.... kenapalah si lelaki tu buat dia macam tu...?? kawan saya ni seorang yang lemah lembut... dia tak pernah berkasar dengan orang... bagi saya.. dia terlalu sabar dengan teman lelakinya tu... so... saya sms kat teman lelaki saya... ceritakan apa yang terjadi... mengucap panjang teman lelaki saya tu... kenapalah budak lelaki tu buat dia macam tu...??

pada saya... sekiranya saya ditempat kawan saya tu.. saya lebih rela berseorangan dan tak ada teman istimewa pun tak apa... asakan hati tak sakit.... sekeping hati ni tak luka.... kenapalah ada orang yang masih lagi tak tahu menghargai..?? bila dah dapat yang jujur.. baik... lemah lembut.. tapi tak tahu macam mana nak menghargai.... kesian saya dengan nasib kawan saya tu....

No comments: