Wednesday, September 13, 2006

..:: pertelingkahan yang berlaku ::..

hmm... minggu lepas, aku bawak anak-anak buah aku pergi bercuti... sepatutnya... 9 haribulan tu kite orang anjurkan satu festival nasyid untuk sekolah-sekolah yang ingain menyertai... tapi... terlalu banyak sangat masalah yang timbul... apa nak buat... mungkin bukan rezeki kami untuk anjurkan program sebesar itu... insyAllah.. tahun depan mungkin tercapai...
so... 9 hbln tu kami tukar rancangan untuk bawak budak-budak ni bercuti... dan 9 hbln tu sebenarnya ada open day kolej... kebetulan...
pagi tu... masa aku sampai kolej... ada 2 org anak buah aku bercerita.... dia orang menyaksikan pertelingkahan yang berlaku antara penasihat aku dengan seorang lecturer...
sebenarnya hari jumaat tu lagi aku dah agak perkara ni akan berlaku... sebab ari jumaat tu TYDP aku kena marah dengan 2-3 orang lecturer.... sebab nye... program dia orang bertindan dengan program kami untuk 16 hbln ni... kecoh jugaklah... tapi penasihat aku tu memang dah agak perkara ni akan berlaku... dah kalau orang atas tak ada masalah... kenapa nak kecoh-kecoh lagi...
hmm... entahlah.... payah nak cakap dengan orang yang terlalu pandai untuk diajar ni... bila di beri pendapat.. tak nak terima... bila tak bagi... inilah jadinya...
macam aku pernah kate... orang lain tak akan tahu macam mana keadaan kami semua dalam mpp...

2 comments:

naz said...

terima kasih teman...

kesuraman malamku bagai tidak berbintang
kerana kesunyian tiada berteman
kemanakah hilangnya kejujuranmu insan
apakah hanya diwaktu ku keriangan

punah sudah segala kepercayaan
terhadap insan yg ku gelarkan teman
aku tidak mahu lagi
diriku dipermainkan oleh janji yg tak ditepatkan

tp kini kecurigaan ku berakhir
kau hadir di waktu aku memerlukan ketenangan
walau dimana saja ku berada
kau pasti tetap bersama sepanjang masa
kau beri kekuatan
dan keyakinan untuk tabah menghadapi masa hadapan

biarpun kita berlainan pandangan
ku kira itu tidak menjadi halangan
asalkan kita jujur sesama insan
kebahagian pasti berpanjangan
terima kasih duhai teman....

naz said...

Friendship are like seasons, it will change throughout the time.. Friendship are like time, its fly when your are having fun.. Friendship are like stars, its beauty shine during certain time.. most of all it is nice to have friendships that is like a river.. it will flow and never stop...