Tuesday, September 05, 2006

..:: My Memori ::..

memori saya...
saya akan sentiasa mengingati saat-saat itu..
bila tutupkan mata...
saya dapat lihat segala-galanya..
dalam memori saya..
saya lihat awak begiti jauh..
saya...
hanya berdiri.. dan,pandang awak dari jauh..
saya tak berani cakap..
saya sayang pada awak...
dan,
tak berani nak kata....
saya sentiasa tunggu awak...
saya tak sangka..
saya akan jumpa awak lagi..
sya masih sayangkan awak...
kalau boleh...
saya nak sayangi awak selama-lamanya...
saya hanya mahukan awak...
temankan saya hingga ke serata dunia...
walaupun...
masa sudah lama berlalu...
awak masih dalam hati saya...
tapi...
saya tahu...
awak tak akan berada disisi saya lagi...
semuanya...
sudah terlambat..
saya.. patut berhenti menyayangi awak...
saya mahu lupakan awak...
lupakan semua.. mengenail diri awak...
dalam memori saya...
saya akan sentiasa mengingati saat-saat itu...
setiap kali saya nak senyum...
awak buat saya menangis...
setiap kali saya rindukan awak...
awak pula mengecewakan saya....

2 comments:

naz said...

'Semakin cuba ditolak cinta selagi itu ia akan hadir, semakin cuba ditolak sayang semakin itu ia bertambah kuat, semakin cuba ditolak hubungan semakin ia bertambah erat, semakin cuba ditolak kenangan semakin itu ia akan sentiasa hadir, ia bertambah kuat dan ia semakin erat"

Mengapa..
Semakin ditanya akan persoalan ini
Semakin tiada jawapanya..
Semakin cuba dihuraikan
Semakin ia menjadi sukar untuk difahami..
Namun hakikat sebenarnya..
kenangan yang berada didalam hati akan sentiasa kekal..
Kenangan yang cuba dilupakan akan sentiasa menghantui..
Mengapa...
Hendak dilupakan kenangan yang menjadi titik pertemuan,
Hendak dilupakan kenangan yang menjadi tanda persahabatan,
Hendak dilupakan kenangan yang membibitkan sayang...
Hakikatnya tiada jawapan ataupun jalan untuk melupakan atau menolak sayang yang pernah wujud..
Tidak terlambat untuk memulakan sesuatu yang akan menimbulkan senyuman, menghilangkan air mata, mengeratkan rindu dan mengurangkan kekecewaan... Ucapkan sayang sekiranya itu yang diingini.. Peace

Anonymous said...

"Words spoken from the heart, have a very deep meaning eventhough it is easy to understand"