Thursday, May 31, 2007

..:: pengsan kat hospital ::..

assalamualikum...
hmm.. cerita ni agak kelakar sikir lah...
jumaat lepas, saya ke hospital dengan 2 orang lagi staf kat tempat saya bekerja.. nak pergi melawat salah seoranfg staf yang maknya masuk hospital.. lepas makan tengah hari tu, saya pun pergilah dengan 2 orang staf tadi tu... masa sampai kat hospital tu, cuaca memang panas terik.. kebetulan malam tu saya tak dapat tidur lena... so, memang rasa badan ni letih lain macam...
agak-agak dalam 10 minit sampai kat kati pesakit tu, saya pun cakaplah dengan salah sorang kakak yang pergi dengan saya tu.. saya kata kat dia yang saya rasa mual.. macam nak muntah.. saya tekup mulut saya.. alhamdulillah.. saya sedawa... tetiba terasa badan seram sejuk.. saya peganglah meja yang ada kat depan katil pesakit tu.. entah bilahlah.. saya tak sedar yang rupanya saya dah rebah kelantai... dengan tak ada siapa sambut pun... tapi mata terbuka..ria orang ingat saya nak kena sawan... saya perasan yang kakak-kakak tu pandang saya.. terfikir jugak.. kenapa orang ni pandang-pandang saya.. kenapa semua orang kelam kabut... rupa-rupanya saya pengsan... masa rebah tu memang tak rasa apa... tau-tau dah terbaraing kat atas lantai je....
hmm... bila fikir balik.. kelakar jugaklah... mana taknya.. kita datang nak lawat orang sakit.. alih-alih kita yang pengsan... he..he..he...
peace..

No comments: