Thursday, May 31, 2007

..:: sambungan cerita lepas ::..

assalamualaikum..
hmm.. baru hari ni dapat nak sambuang cerita lepas... macam saya kate hari tu.. niat cuma nak bercerita je.. terpulanglah untuk anda menilainya.. saya bukan apa.. walaupun saya ni seorang yang bergelar wanita... pada saya apa yang berlaku dan apa yang dilakukan oleh izan tu saya tak setuju... biarlah macam mana sakit pun hati kita dilakukan oleh seoran lelaki.. tapi kita jangan lah membalasnya seperti itu.. apa-apa jadi pun, keluarga tak akan menyalahkan pihak lelaki.. tetapi msti salah kan pihak perempuan...
seorang kakak kat ofis tu pernah terbaca satu sms dalam handphone budak lelaki tu.. kebetulah kakak tu nyer phone rosak.. so dia mintak lah tolong bdk lelaki tu tukar phone jap dgn dia... masa tu lah dia tahu.. yang izan dengan budak lelaki tu memang dah lebih dari seorang kawan... kate orang... budak lelaki tu ibat menangguk diair yang keruh...
tak salah kalau nak berkawan.. berkongsi masalah... tapi biarlah kena dengan caranya... ini tidak.. kalau budak lelaki tu shif pagi.. mulalah dia menempel kat mena izan tu. kita yang bekerja dlm satu ofis ni naik meluat pulak memandangnya.. nak ditegur karang.. lain pulak fikirnya... entahlah...
sudahnya... tetiba masa saya masuk meeting HOD seminggu lepas izan berhenti... saya dapat kad jemputan... rupa-rupanya.. izan kawin jugak dengan tunangnya itu... hmm... orang kata, kalau dah jodoh, tak kemana... so... sekarang budak lelaki tu ditinggalkanlah sorang diri... apa nak buat.. dah nasib badan.. nak frust pun tak guna... awak yang cari penyakit... orang tu dah tentu menjadi milik orang lain...
itulah.. kadang-kadang bila difikirkan balik... semuanya adalah ketentuan tuhan.. kita hanya merancang... yang menantukan segalanya adalah DIA yang maha esa... bagi saya satu je yang kita kena selalu ingat kan dalam diri kita ni... bila kita bersedia menerima seseorang itu sebagai kekasih mahupun sebagai suami kita... kita perlulah sentiasa bersedia untuk merasa kecewa.. sebab perkara itu pasti akan terjadi.. walau macam mana kita nak elak pun... belum pernah ada dalam sejarah didunia ni orang yang bercinta tu tak kecewa.. tak terluka... walaupun dah jadi suami isteri pun boleh berpisah.. inikan pulak dizaman-zaman bercinta...
mulanya memang sakit untuk menerima.. tapi itulah ketentuan ilahi... kita tiada kuasa untuk menghalangnya...
ok, rasanya sampai sini dulu.. peace..

No comments: