Wednesday, August 30, 2006

..:: ku pujuk hati yang terluka ::..

hmm....
hari ni sattle kan semua surat untuk sekolah, jabatan pendidikan dan unit trafik berkaitan dengan konvoi kemerdekaan nanti... lepas ni harap-harap tak akan ada masalah lagi dengan mana-mana pihak... penat tau.. terkejar-kejar dan tertunggu-tunggu... apa nak buat.. dah nasib kita.. kalau tak suruh dan tak bagi arahan, nanti kerja dia orang tak jalan... walau macam mana sekali pun dia orang uat aku terluka, aku tetap cuba pujuk hati aku ni untuk stay dibelakang diaorang semua... kalau aku hilang semangat, bermakna semua jugak tak dapat uruskan kerja...
anyway..... semalam untuk aku melepaskan tension aku masuk satu kelas yang lecturer nya buat tayangan untuk assignment student dia... kebetulan waktu tu aku tak ada kerja nak buat..... so... aku pun layanlan satu filem inggeris... tajuk dia... " LIFE IS BEAUTIFULL " ceritanya agak menariklah... banyak perkara yang boleh kita pelajari dan ambik iktibar dari cerita tu... bagi aku... aku lebih memfokuskan kepada perhubungan seorang bapa dan anak nya tu... cerita tu berkaitan dengan perang dunia kedua... sibapa ni ditahan di penjara.. masa dia di tangkap, dia bersama anaknya... so.. terpaksalah bawak anak nya tu masuk penjara jugak... sibapa ni tak nak anaknya tu tahu perkara yang sebenarnya berlaku.. so... dia menipu anaknya tu dengan mengatakan dia ke tempat tu ( penjara ) untuk memasuki satu permainan game.. banyak lah konflik yang berlaku.. puas si bapa mereka-reka cerita...
hmm..
kalau saya nak cerita semuanya ka sini.. nanti panjang lebar pulak... kalau anda semua nak tahu apa kesudahan cerita tu.. tengoklah cerita tu.. " LIFE IS BEAUTIFULL ".... walau apapun, semalam terpujuk jugaklah hati ni dengan menonton cerita tu.. ada unsur2 lawak dan sedih jugak lah... so.. kalau nak tahu macam mane ceritanya.. beli CD key...

1 comment:

Anonymous said...

Glad that you like that movie. Banyak yg boleh dipelajari walaupun ringkas jalan ceritanya. Seperti tajuk "Life is beautiful" yang mencantikkan kehidupan adalah kasih sayang kita terhadap orang disekeliling.. sejauh mana kita sanggup berkorban untuk orang yang begitu istimewa didalam hati kita..