Wednesday, August 23, 2006

..:: tak faham ::..

kenapalah manusia ni suka menyusahkan manusia lain...?
tak faham aku... ini lah payahnya..
aku ni kalau boleh tak nak tengok orang2 disekeliling aku
susah hati... tapi dia orang ni pulak suka menyusahkan aku...
masing2 ada tanggungjawab yang perlu dipikul...
tapi macam tak tahu kenapa harus pikul tanggungjawab tu...
kita lakukan sesuatu bukan cuma kerana terpaksa...
tapi dah kalau itu tugas yang kita perlu lakukan...
jangan lah pulak kita susahkan orang lain....
payah...payah...
yang sorang nak macam ni... yang sorang lagi nak macam ni...
lama2 kita yang ditengah2 ni jadi gila...
gantung diri....
penat sangat bila berhadapan dengan orang yang kerenahnya macam ni punya rupa...
sabarlah hati.....
tapi.. sabar ni ada jugak tahapnya...
aku ni tak suka nak marah orang...
tapi bila sekali aku marah orang... lain pulak jadinya karang...
sebab bila aku marah.. semua perkataan akan keluar...
tanpa aku sedari....
bukan sengaja...
tapi kalau itu yang dia orang nak aku buat..
jangan sesekali usik kesabaran aku ni....

1 comment:

naz said...

"Salah ke sekiranya kita marah? Salah ke sekiranya itu yg mampu dilakukan. Marah tidak boleh dilihat dari satu sudut sahaja. Ada marah yang membina dan ada marah yang memusnahkan. Namun marah adalah perasaan yang dikuasai oleh hati. Hati yang menentukan.. Bukan ke yg mengawal hati adalah akal, dan akal adalah kita????