Saturday, November 19, 2011

..:: bUkAn AkU pEnTiNgKaN DiRi sEnDiRi ::..

assalamualaikum...


Luahan perasaan aku sekali lagi... aku plan nak pergi tempat lain hari ni..

tapi alih-alih jadi lainlah pulak...

adalah.. sorang staff kat tempat keja aku ni.. hari tu

dengar kaki dia patah... so, mc lah beberapa hari..


hari tu, aku dah plan.. dengan staff-staff aku yg nk pergi melawat dia..

last-last tak jadi.. semam my manager hangin satu badan..

sebab..

ye lah.. kite semua sedia maklum yang kalau kite bekerja,

pas tu mc pulak.. so.. mc namanya duduk rumah.. tak boleh pergi mana-mana..

ini tidak.. aku tahulah dia baik sangat dengan sorang staff pempuan aku ni..

hari-hari berjemput dan hantar balik..


alih-alih.. sakit-sakit ni pun dia masih nak hantar dan jemput pempuan tu...

(aku tak tahu kenapa aku rasa bengang sangat)

kalau setakat mc tu disebabkan demam, tak ape lagi.. ini tidak..

kaki berbungsuk(bersimen) masih ada hati nak memandu kesana kemari..

kalau rasa kaki tu ok, baik dia datang keja je...

(kenapalah aku cakap macam mni..?)


entahlah.. sebelum ni, aku tak macam ni..

sejak kebelakangan ni, aku semakin terasa...

(meluat/menyampah/bosan dan sesukutu dengannya)..


sebab...

bila niat aku baik, orang selalu salah ertikan..

anggap ape yang aku cakap, buat adalah sebab aku ni dengkikan mereka...

apelah nasib aku ni... sedih sangat-sangat rasanya...


sebabtulah aku rasa tak ada hati nak pergi melawat sesiapa..

hari tu mungkin.. tapi masa tu itu niat aku sepenuh hati...


hari pertama aku nampak dia dengan sihatnya memandu

untuk menghantar kawan baik dia.. hati aku dah berdetik..

bukan dia tak tahu tentang undang-undang tu... tapi sahaja buat-buat tak tahu..

nanti, bila ada yang mempertikaikannya, pasti terasa hati..

marah... cakap macam-macam..


entahlah.. aku ni bukan nak pentingkan diri sendiri..

tapi, setiap kali aku buat ape yang terbaik untuk mereka semua,

tak pernahpun dihargai.. malah dicaci...

sedih... memang tersangatlah sedihnya...

kecewa betul bila ada orang ganggu plan aku..

hari lain tak boleh ke nak pegi..?

penatlah macam ni... asyik aku je yang kena mengalah...

sampai bila..?

biarlah.. kadang-kadang orang tak tahu ape dan tak

pernah nak faham.. ape yang kite rasa... :(

ape nak buat.. nasib.... tunggu jelah.. waktu berubah..

aku akan pergi jauh.. dari sini...

mungkin itu yang lebih baik...

No comments: