Friday, November 11, 2011

..:: KoRbAn pUnYe CeRiTa ::..

Assalamualaikum...

Ni cerita yang baru je aku dengar dari staf-staf aku mase aku makan tengahhari tadi...
sebelum hari raya haji hari tu, big boss aku ade pesan kat one of my staff yang boleh dikategorikan dalam golongan yang berpendapatan rendah... bos aku pesan kat dia yang bos aku tu ada buat korban tahun ni... jadi dia amanahkan kat staff aku ni tadi untuk ambil daging tu dan edarkan kepada orang-orang miskin...

kebetulan... sebelum raya haji hari tu, bos aku ni masuk hospital.. operation lutut... jadi, dia tak adalah masa korban dijalankan tu...

sampai hari raya haji dan hari melakukan korban, staff aku ni tadi pun pergilah ke tempat dimana bos aku melakukan korban tersebut... TAPI... yang malangnya.. sesampai je staff aku disana, kakak-kakak dan anak-anak buah bos aku bagi tahu, yang mana daging telah pun habis... tapi tak tahulah... habis diedarkan kepada orang yang sepatutnya atau habis diedarkan kepada kaum-kerabat dia sendiri... Amanah entah kemana... harapan pun hancur berkecai...

kesian kepada staff aku yg datang kat tempat tu... kot ye pun, hulurlah sebungkus pada org yg datang tu... ini tidak.. boleh pulak dia suruh staff aku mintak dekat orang lain... apelah punye orang.... inilah dinamakan... tidak amanah... bos aku amanahkan ahli keluarga dia untuk edarkan pada orang miskin dengan bantuan staff aku tu.. tapi jadi sebaliknya.... konsep korban telah salah digunakan... tak faham aku dengan perangai kaum-kerabat boss aku tu... boss aku tu kalau bercakap pasal agama, memang hebat.. tapi keluarga sendiri HANCUR....

-eNd-

No comments: