Tuesday, November 22, 2011

..:: SuKaR UnTuK aKu FaHaMi ::..

assalamualaikum....


pagi tadi...

masuk office ok jer... cam biasa rutin harian bila aku masuk office... bukak bilik big boss.. ambik kunci dan lakukan tugas harian aku... huhuhu.. masak air... buat neslo panas... sarapan dulu sebelum mulakan tugas...


hari ni...

my boss masuk office lah... lame tak jumpe dia... al-maklumlah.. boss aku MC satu bulan.. operation lutut... jalannya masih terhincut-hincut... hohoho... dah berumur.. mcm tu lah...

tapi..tapi... hari ni dia tak kacau aku.. dia masuk office diam je.. tak ade panggil-panggil aku... selalu sikit-sikit.. laila...laila...laila... heeeiiii... naik rimas lak aku... hahahahahaha... ape nak buat.. dah namanya PA bos.. macam tulah... actually... my bos ni seorang yang sporting jugak lah... hehehe... alhamdulillah... dapat bos yang macam tu...


okkkeeeeyyyyy...

tinggalkan dulu pasal office... sebenarnya hari ni bukanlah nak cerita ape aktiviti aku hari ni... tapi lebih kepada nak meluahkan rasa kesukaran untuk aku fahamkan sifat dan ragam manusia yang berada disekeliling aku sekarang ni... mane tak nya... aku bukanlah nak puji diri sendiri atau nak bercakap besar... sepanjang aku aktif dalam MPP di kolej dulu.. macam-macam aku dah lalui.... dan aku punya pengalaman dari sekecik-kecik program sehinggalah sebesar-besar program... hehehehe...


adalahhhh...

2 orang staff aku yang dilantik oleh kelab HSMSBN ni sebagai AJK sukan.. plan nak buat satu program pertandingan indoor dan outdoor games... just simple-simple game jer dan BBQ dinner konsep portluck just for suke-suke... so.. after metting dengan AJK yang lain.. kami semua bersetuju... aku sebagai ahli jugak tak ketinggalan untuk memberi dorongan dan sokongan...


tapi...tapi...

tetibe jer dengar ade pulak mulut longkang yang bercakap dan komen yang bukan-bukan... tak setujulah buat kat dalam kawasan hotel... buat kat luar lagi seronoklah... dan macam-macam lagilah yang aku dengar.... naik meluat pulak aku dengar... dah kite plan yang simple-simple namanye.. tentulah sesimple yang mungkin... ini tidak.. berangan-angan mak jenin pulak nak buat besar-besaran.... apelah punya orang...


hari tu....

masa buat pelantikan AJK, bila lantik dia.. dia tak nak... ni bila orang dah plan.. banyak cerita pulak... tak faham manusia macam ni... rupe-rupenya... bila di invistigate sikit.... cerita yang sebenarnya.. dia dengan penuh perasaan membangkang supaya bbq dinner konsep portluck tu dibuat didalam kawasan hotel disebabkan dia tak nak buat kerja nanti.... APELAH MASALAH KAU YANG SEBENARNYA mAnGkUkKkKkK....!!!!


kalau kau tak nak buat semua tu..than, tak payah buat keja... ko datang bawak badan ngan mulut longkang ko tu.. makan je ape yang tersedia.. tak payah nak bangkang habis-habisan.. ramai lagi orang lain yang sudi menolong untuk uruskan semuanya... ingat orang yang kat dalam ofice ni tak tau buat keja ke? kau teruskan lah dengan perinsip hidup kau yang entah macam hape-hape pun aku tak tahu nak ertikan tu....(senang sikit kerja aku)... ayat yang dalam kurungan ni lah yang selalu kau ucapkan bila terlalu banyak alasan yang kau berikan...


ayat leser aku...

"patutlah kerja kau...jawatan kau... sampai situ je tuhan tu nak bagi.... sebab yang kau tahu... kau nak kerja yang selalu menyenangkan kau... tak nak langsung bersusah payah sikit..."


- eNd -

No comments: