Saturday, November 19, 2011

..:: kAtA SuArA HaTi, KeNaNgAn iTu AdA uNtUk DiKenaNg... ::..




Assalamualaikum...

Pada yang tahu, ini adalah status saya semalam di wall FaceBook... bila hati sunyi, inilah yang akan kita sentiasa fikirkan.. 'KENANGAN' member baik saya comment kat FB, katanya.. itu sahaja yang ada untuk dikenang... ape lagi kalau bukan kenangan... B.E.T.U.L..


Setiap kali perasaan saya terusik di office, saya sentiasa teringatkan kawan saya... satu-satunya kawan saya yang sentiasa ada sewaktu saya sama-sama bekerja di Hospital Tuanku Ampuan Najihah... Suka, duka, sedih, gembira kami harungi sama-sama... Umur kami sebaya.. Kali pertama saya bertemu dengan dia, sewaktu sama-sama lapor diri di Pejabat Kesihatan Negeri, Negeri Sembilan untuk jawatan Pegawai Khidmat Pelanggan Sambilan.. Disitulah kali pertama saya menemui dia dan berkenalan dengannya... Dia menumpangkan saya untuk melaporkan diri terus ke Hospital Tuanku Ampuan Najihah... Secara jujurnya, saya terhutang budi padanya...

Saya besama kawan baik saya 'Yusfarawahida'


Ni...di atas ni... tulah kawan baik saya sewaktu sama-sama bertugas di HTAN, K.Pilah.... Kemana saja kami pasti berdua.. Saya memahaminya.. Dia juga memahami saya... Kami tak pernah berselisih faham... Sebabnya, kami telus.. jujur.. dan sentiasa berbincang atau bersuara dalam apa juga masalah... 'My BeSt fRiEnD' miss you soooooo.... much...


bilalah agaknya kami akan bertemu lagi.. walaupun dia hanya duduk di kuala pilah saat ini, namun aku tidak punya waktu berjumpa dengannya... terlalu sibuk dengan urusan-urusan harian... hujung minggu, aku ke Pedas, rumah mak mertua ku... sebab hujung minggu sahaja waktu aku berikan manja anak ku buat ibu dan ayah mertuaku... dari amirah baby sehingglah amirah sudah berumur 2 tahun 4 bulan... semakin bijak, nakal dan petah bercakap...


masa ni hari-hari terakhir kami menjalankan tugas di HTAN.. sebabnya Kontrak kami tidak disambung lagi... Sedih sangat... :(

di sebelah ni, kami bersama
SN Fatimah. Kami panggil dia kak Tim...memang sporting habis... dialah yang paling baik dan
best waktu bekerja dan yang paling rajin... huhuhuhu.. puji melambung nampaknya... Kak Tim.. kena belanja makan ni... heheheheh..





Apepun, ni semua kenangan lalu.. bersama-sama mereka.. menjalankan tugas... walau macam mana payah pun untuk kami hadapi, tapi sentiasa sabar waktu tu... yang seronoknya waktu tu, walau pun kami penat, tapi kami happy dengan kerja kami... selalu tolong orang... bila orang rasa pertolongan kami tu menyenangkan mereka, mereka akan ingat kami sampai bila-bila... apa yang saya dapat tahu, bila kami berdua sudah tak bertugas disitu lagi, kami sentiasa ditanya oleh pesakit-pesakit yang datang membuat rawatan.. terutama pesakit yang pernah kami bantu... hhhmmmmm.... rinduuu....



































No comments: